Alfa Romeo 33 Stradale: usudite se sanjati

  • Alfa Romeo sa zadovoljstvom najavljuje povratak legendarnog 33 Stradale, ikone 1960-ih, koju mnogi smatraju jednim od najljepših automobila svih vremena, a proizašla je izravno iz Tipa 33 – nekoć velikog imena u svjetskom motosportu.
  • Projekt koji s poštovanjem slavi povijest marke i vodi je naprijed u budućnost. Novi 33 Stradale djeluje kao idealna poveznica između motora s unutarnjim izgaranjem iz prošlosti i električne budućnosti, što je postignuto reinterpretacijom stilskih značajki 33 Stradale iz 1967. s punim poštovanjem. Automobil koji preuzima ulogu obilježja Alfa Romea i anticipira određene detalje iz budućnosti marke.
  • Nakon više od 50 godina, Alfa Romeo se vraća u svijet "fuoriserie" ('izrađenih po narudžbi') automobila, s ograničenom serijom od samo 33 primjerka, koji su svi već prodani.
  • “Fuoriserie” ('izrađen po narudžbi') automobil homologiran za vožnju po cesti, 33 Stradale nudi izvanredne performanse na stazi, ali je zamišljen bez kompromisa u smislu udobnosti i jednostavnosti korištenja, uključujući svakodnevno korištenje.
  • Ručno izrađeni u Carrozzeria Touring Superleggera, njihovi standardi kvalitete po mjeri jamče posebnu pažnju posvećenu detaljima. Svaki je automobil dizajniran da bude jedinstveno i neponovljivo umjetničko djelo, s ambicijom da postane dio povijesti Alfa Romea.
  • Neviđena razina prilagodbe: kako bismo zajamčili jedinstvenost svakog modela, sada imamo "Bottega", tim stručnjaka iz Alfa Romea koji su uključili kupce od samog početka, kako bi zajedno počeli stvarati vlastiti automobil, jedinstven u svakom detalju, do opcije osobnog “potpisivanja” broja šasije.
  • Projekt potvrđuje pristup Alfa Romea proizvodnji ekskluzivnih ograničenih izdanja, putem obrtničkih procesa, tehnoloških inovacija i duboke interakcije s kupcima.
  • Projekt je rezultat strasti unutar Alfa Romeo tima, čija je snažna želja bila stvoriti jedinstven u automobilskom svijetu i unutar Stellantis Grupe, ali iznad svega nešto što bi moglo parirati povijesti marke. Prilika života za ljubitelje automobila, koji su svoju strast pretvorili u svoj poziv, poput ostvarenja sna.

 

Alfa Romeo sa zadovoljstvom najavljuje ponovno rođenje posebno izrađenog modela 33 Stradale, pravog predstavnika sposobnosti talijanske marke - sada i u budućnosti - u smislu stila i iskustva vožnje. Proizveden u samo 33 ekskluzivna primjerka, prema jedinstvenom zanatskom procesu, novi "dvosjed" coupé spaja naslijeđe marke i budućnost kao simbol plemenitog talijanskog sportskog duha.

Da biste ostvarili san, bitan sastojak je dobra doza hrabrosti i mrvica zdravog ludila. Bio je to isti recept kao i za automobil koji mnogi smatraju jednim od najljepših ikada: 33 Stradale, lansiran 1967. Danas, s istom smjelošću i vizijom, tim Alfa Romea dizajnirao je i razvio novi 33 Stradale, autentično umjetničko djelo u pokretu, rezultat savršene kombinacije ljepote i tehnologije. Njegov cilj je pružiti najuzbudljivije iskustvo vožnje i besmrtni šarm ikone vrlo uskom krugu entuzijasta, koji su vjerovali u projekt od samog početka. Novi 33 Stradale nastao je u novoosnovanoj tvrtki Alfa Romeo “Bottega”, gdje su dizajneri, inženjeri i povjesničari marke najprije slušali potencijalne kupce, a zatim zajedno proizveli automobil, na potpuno isti način kao u renesansnim buticima obrtnika i u radionicama 1960-ih. renomiranih talijanskih proizvođača karoserija.

 

Riječima Jean-Philippe Imparato, izvršnog direktora marke Alfa Romeo:

“S novim 33 Stradale željeli smo stvoriti nešto što je u skladu s našom prošlošću, služiti marki i učiniti ljubitelje Alfe ponosnim. Ovakav rezultat mogao se postići samo zahvaljujući stručnosti, marljivom radu i strasti našeg tima, uz podršku menadžmenta koji ima jasnu ambiciju doprinijeti pisanju poglavlja u budućnosti marke, uz puno poštovanje njegove jedinstvene povijesti. Ovo je prvi automobil marke napravljen po narudžbi od 1969. i obećavam kako neće biti posljednji.”

 

Utjelovljenje "potrebne ljepote"

Proizveden u Alfa Romeo Centro Stile, novi 33 Stradale nadahnut je povijesnim modelom iz 1967., s obogaćenjem njegove skulpturalne ljepote s određenim elementima dizajna iz novog “jezika” stila Alfa Romea. Vanjski izgled predstavlja savršenu ravnotežu između proporcija, volumena i obrade površina, te postaje oličenje "potrebne ljepote" Alfa Romea. Prednja strana ima snažan i mišićav volumen, gdje su istaknute standardne značajke ikoničnog amblema i složeni oblici svjetala s njihovom eliptičnom bazom. Profil je dinamičan i vitak, s vratima s leptir otvaranjem i dva velika otvora za zrak sa strane. Karoserija je projicirana prema naprijed, s površinama modeliranim prema kriterijima tipičnim za formalni izričaj Alfa Romea. Osim toga, zahvaljujući načinu otvaranja vrata i velikom sunčanom krovu, vozač može uživati u jedinstvenom pogledu, vrlo sličnom onom u kokpitu zrakoplova. Cjelokupna slika koju nudi otvaranje poklopca motora i vrata poboljšava teatralni izgled automobila. “Brutalni” stražnji dio uravnotežen je vijugavim prednjim dijelom, a najveća visina nije u razini vjetrobranskog stakla, kao na bilo kojem drugom sportskom automobilu, već u sredini krova. Konkretno, stražnji dio izražava snagu automobila zahvaljujući skraćenom repu, grafici u obliku slova V i okruglim stražnjim svjetlosnim grupama. Aerodinamička učinkovitost potvrđena je sa Cx od 0,375 pri nultom Cz (downlift) – za precizan izbor bez pomoći aktivnih sustava.

Interijeri se također odlikuju minimalizmom dizajna i materijala, a svi su osmišljeni s ciljem najvećeg mogućeg angažmana u iskustvu vožnje. Konkretno, kokpit je dizajniran sa svrhom minimiziranja komponenti koje bi mogle ometati vozača, kao što se vidi u ograničenom broju kontrola s praktičnom upotrebom tijekom vožnje koje se mogu pronaći na središnjoj konzoli. Neposredno ispred vozača je zaslon, čiji 3D "telescope" dizajn uključuje vozača u interakciju prve takve vrste. Upravljač, lišen svih svojih uobičajenih prekidača, nudi iskustvo čistog užitka vožnje. Kao u kokpitu zrakoplova, komande su smještene na različitim razinama, u donjem dijelu središnje konzole, gornjem dijelu, ugrađene u središnji dio vozačkog pogleda s unutrašnje strane krova. Unutrašnjost je dostupna u dvije razine opreme: "Tributo" i "Alfa Corse". Instrumentna ploča inspirirana zrakoplovstvom, a središnji tunel koristi materijale kao što su aluminij, karbonska vlakna, koža i Alcantara. Sjedala su presvučena kožom Poltrona Frau – reinterpretirana od svojih prethodnika, osiguravajući udobnost i ergonomiju. Svaki je detalj osmišljen kako bi stvorio ekskluzivno i privlačno okruženje, održavajući estetsko i tehničko nasljeđe 33 Stradalea iz 1967.

 

Jedinstveno iskustvo vožnje

Tim Alfa Romea postavio si je ambiciozan cilj ponuditi iskustvo vožnje kao trkaćeg automobila, ali u modelu prikladnom za svakodnevno korištenje na cesti, bez kompromisa u udobnosti i sigurnosti korištenja, uključujući i svakodnevnu upotrebu. Novi 33 Stradale stoga se može pohvaliti najboljim od Alfa Romeo inženjerstva, što se vidi u ovjesu s dvostrukim ramenima i s aktivnim amortizerima te u evoluciji 2.9 V6 motora.

Novo posebno izdanje Alfa Romea može biti opremljeno V6 twin-turbo motorom koji razvija više od 620 KS ili može doći u BEV konfiguraciji s više od 750 KS. Performanse su izvanredne u obje verzije. Najveća brzina je 333 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od tri sekunde. Ovjes s dvostrukim ramenima i s aktivnim amortizerima uz podizanje prednje osovine osiguravaju upravljivost i udobnost. Sustav kočenja Alfa Romeo Brake-By-Wire i Brembo karbonsko-keramičke kočnice pružaju visoku razinu performansi.

Aluminijski H-okvir i monokok od karbonskih vlakana jamče krutost i lakoću. Kako bi se osigurala visoka kvaliteta krutosti i sigurnosti, krovna konstrukcija izrađena je od karbonskih vlakana i aluminija, s leptir vratima. Okviri prozora također su izrađeni od karbonskih vlakana, sa stražnjim staklom od polikarbonata.

Podešavanje automobila izvedeno je u suradnji s F1 vozačem Valtteri Bottas na legendarnoj stazi Balocco, unoseći F1 iskustvo u svakodnevnu vožnju i osiguravajući Alfa Romeo nepogrešivo upravljanje.

 

"Bottega"

Projekt 33 doveo je do Alfa Romea “Bottega”, tima profesionalaca koji su blisko surađivali s kupcima na dizajnu 33 jedinstvenog i ekskluzivnog primjerka. "Bottega" je inspirirana renesansnim radionicama i proizvođačima karoserija iz 1960-ih, koji su svi stvorili umjetnička djela čiste ljepote, prema zahtjevima svojih klijenata. Isto tako, korisnici su uključeni u kreativni proces od početka projekta. Prvi susreti s nekima od njih dogodili su se na Velikoj nagradi Monze 2022., a imali su priliku izraziti svoje želje. Unutar nekoliko tjedana, sva 33 primjerka već su bila prodana. Bottega ima sjedište u Sala del Consiglio muzeja u Areseu, gdje je dizajn 33 Stradale odobren 1967. Posljednje, ali ne i najmanje važno, Odbor zadužen za 33 je odobrio zahtjeve kupaca, osiguravajući da se povijest i ikoničnost automobila poštuju. Posebna komisija kojom predsjeda izvršni direktor Alfa Romea, uključuje članove koji su voditelji različitih odjela marke,

 

Umješnost i inovativnost za neviđenu razinu prilagodbe

Nova “fuoriserie” ('izrada po narudžbi') bit će proizvedena u samo 33 primjeraka, a pomoću posebnog programa koji je kupcima omogućio razvoj funkcionalnih stilskih elemenata zajedno s razvojnim timom Alfa Romea: usisnici zraka, kotači, pa čak i prepoznatljivi prednji dio. Dakle, dva automobila u svijetu nikada neće biti identična, što ih čini remek-djelima "na četiri kotača", s ambicijom da postanu dio povijesti Alfa Romea. Ista jedinstvenost također se očituje u ekskluzivnom postupku registracije koji kupcima omogućuje da se osobno "potpišu" na broj šasije. Specifični VIN uključuje osam znamenki po izboru kupca i također je označen na središnjem tunelu. S ukupnim iskustvom u području najekskluzivnijih automobila izrađenih po mjeri, Alfa Romeo će koristiti umijeće Carrozzeria Touring Superleggera za izradu automobila. Stoga su osigurani standardi kvalitete po mjeri koji jamče opsesivnu pozornost na detalje.

 

Korijeni legende

33 Stradale iz 1967. je izveden izravno iz Tipa 33, kralja svjetskog moto sporta u to doba. Projekt 33 označio je povratak Alfa Romea u utrke, predvođen tadašnjim predsjednikom marke Giuseppe Eugenio Luraghi i Carlo Chiti iz Autodelte, novoformiranog odjela za utrke. Fléron u blizini Liègea, odabran je za njegov debi. Vozač je bio glavni test ispitivač u Autodelti, Teodoro Zeccoli. Dana 12. ožujka 1967. model 33 je ušao u svijet natjecanja. I postigao je trenutnu pobjedu, prvu u dugom nizu uspjeha na najprestižnijim stazama koje će ga odvesti do krova svijeta, s pobjedama u prvenstvu za marke 1975. i '77. Na valu sportskog entuzijazma, Alfa Romeo je odlučio proizvesti 33 u vrlo ograničenom izdanju za privatne osobe, kao automobil izrađen po narudžbi koji je kombinirao performanse trkaćeg automobila Tipo 33 s udobnošću i voznim svojstvima prikladnim za svakodnevnu upotrebu. Dizajn je povjeren Franco Scaglione, koji je uložio svu svoju tehničku stručnost i kreativnu odvažnost u dizajn 33 Stradale, što je rezultiralo remek-djelom u kojem se inovacija u stilu stapa s potragom za aerodinamikom i funkcionalnošću. Dizajn 33 Stradale iz 1967., suština ljepote u automobilu, gotovo je nemoguće opisati: njegovi izrazi bili su ravnoteža njegovih oblika, čistoća njegovih linija, elegancija svakog detalja. Između 1967. i 1969. proizvedeno je samo 18 primjeraka, od kojih se jedan danas čuva u muzeju u Areseu, što ga čini iznimno rijetkim primjerkom za kojim kolekcionari žude. Šest ovih šasija korišteno je za izradu prototipova, koji su predviđali dva desetljeća automobilskog dizajna: Carabo (1968.), P33 Roadster GS (1968.), 33/2 Coupé Speciale (1969.), Cuneo (1971.), Iguana (1969.) i Navaho (1976.). Ukratko, 33 Stradale je legendarni model koji je obilježio ne samo povijest Alfa Romea, već i talijanskog dizajna.