ALFA ROMEO "MILANO." POVIJEST U IMENU.

  • Zvat će se MILANO. Alfa Romeo je odabrao ime sa snažnom povijesnom vrijednošću za prvo Sport Urban Vehicle marke, vjerno svom sportskom DNK, koje će također biti dostupno u 100% električnoj verziji.
  • Jasno priznanje svom rodnom gradu, ambasadoru Made in Italy diljem svijeta, međunarodnoj prijestolnici dizajna, simbolu inovacije i održivosti te predvodniku u prijelazu automobila na električnu energiju.
  • Od 1910. godine Alfa Romeo logo sastoji se od križa, povijesnog simbola glavnog grada Lombardije, i zmije Biscione, grba plemićke obitelji Visconti. Više od 60 godina (od 1910. do 1972.) ime grada bilo je sastavni dio logotipa.
  • Alfa Romeo MILANO bit će predstavljen u travnju 2024., u samom Milanu.
  • Alfa Romeo će iskoristiti ovu priliku za procjenu osnivanja Stellantisa 2021.: čvrstina i disciplina u provedbi najavljenog plana, potpuna usklađenost s procesom prijelaza na električnu energiju, postignuti ciljevi kvalitete i globalno priznanje.
  • Na kraju, fokus na 2023. godinu koja se sada približava kraju s brojkama koje pokazuju solidan globalni rast: rast od 34% u usporedbi s 2022. godinom do studenog.

    U travnju 2024. godine u Milanu, Alfa Romeo će svijetu predstaviti prvo Sport Urban Vehicle u svojoj povijesti, koje će također biti dostupno u 100% električnoj verziji. Zvat će se MILANO, prava počast gradu u kojem je sve počelo 24. lipnja 1910. godine.

    S Alfa Romeo MILANO, marka se ponovno pridružuje B-segmentu, najvećem u Europi, s novim prijedlogom koji u potpunosti utjelovljuje DNK marke plemenitog talijanskog sportskog duha. Prvo 100% električno Sport Urban Vehicle koje predstavlja nova vrata u svijet Alfa Romea za sve, obožavatelje Alfe i šire, koji su čekali povratak marke u segment.

    Jean-Philippe Imparato | CEO Alfa Romea
    S dolaskom modela MILANO 2024. godine, Alfa Romeo upotpunjuje liniju koja može ispuniti želje svih naših entuzijasta i još mnogo toga. MILANO je zamišljen kao simbolična 'dobrodošlica natrag' svim našim Alfa fanovima. Kao vlasnici Giuliette i Mita, čekali su da potvrde svoju ljubav prema marki Alfa Romeo. Također služi kao 'dobrodošlica' svima koji traže jedinstveno sportsko iskustvo u ovom segmentu i prepoznatljivu ljepotu talijanskog dizajna. MILANO je prva prekretnica u procesu prijelaza marke na električnu energiju i, kao i Tonale, ima važnu zadaću daljnjeg jačanja globalne prisutnosti marke Alfa Romeo.

 

 

Odabir imena “MILANO”, uklopljeno u povijest marke.

 

Malo što više označava identitet proizvođača automobila od njegovog prepoznatljivog logotipa.
Od 1910. godine amblem Alfa Romea uključuje dva simbola koji identificiraju Milano: križ, povijesni simbol glavnog grada Lombardije, i zmiju Biscione, grb plemićke obitelji Visconti i jedan od najslikovitijih gradskih simbola. Više od 60 godina (1910. – 1972.) ime MILANO nalazilo se u donjem dijelu logotipa. Kroz 1918. pratio ga je akronim "A.L.F.A." (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), zatim od 1919. od strane “ALFA ROMEO.”

Oduvijek simbol avangarde, Milano sada djeluje kao međunarodni manifest modernosti, inovativnosti i održivosti. Smatran jednom od ikona umjetnosti i Made in Italy diljem svijeta, Milano je oduvijek igrao ključnu kulturnu ulogu u području mode, dizajna i glazbe.
Alfa Romeo je odabrao Milano, svoj dom, da započne novo, uzbudljivo i odvažno poglavlje u svojoj povijesti: reinterpretaciju sportskog duha u 21. stoljeću.

Ova odluka stoga nadilazi ikonske nazive prošlih modela i imena planinskih prijevoja koji su se koristili u novije vrijeme, kako bi se ponovno povezala sa svojim talijanskim podrijetlom. Njegova hrabra ambicija je izvoziti diljem svijeta vrijednosti koje su ga uvijek činile jedinstvenom markom.


Bilanca marke, gotovo tri godine nakon osnivanja Stellantisa.


Komercijalni učinak marke u 2023. služi kao prirodno priznanje za rad tima čija je čvrstoća i disciplina omogućila da slijede strategije dugoročnog plana proizvoda koji je odlučen kada je Stellantis osnovan 2021. godine. Jedan po jedan, najvažniji ciljevi postignuti u ovom razdoblju su:

 

- Odobren i financiran dugoročni proizvodni plan, koji je Alfa Romeo nazvao "From 0 to 0", s hrabrim ciljem prijeći s "0" elektrificiranih vozila 2021. godine na liniju s “0” emisijama 2027. godine, te ostvariti najbrži prijelaz na električnu energiju u cijelom automobilskom svijetu. S jednim novim proizvodom svake godine:

         2022. – Tonale Hybrid i Plug-In Hybrid Q4 imali su svoj debi.
         2023. – Alfa Romeo se vratio u svijet „automobila izrađenih po narudžbi“, predstavljajući 33 Stradale (BEV – ICE).
         2024. – debi prvog 100% električnog vozila Alfa Romeo (Alfa Romeo MILANO).
         2025. – otkrivanje prvog vozila dostupnog isključivo u 100% električnoj verziji.
         2027 – svi automobili marke Alfa Romeo bit će 100% električni.

- Beskompromisni standardi kvalitete s velikom rigoroznošću vode sve strateške akcije marke, a rezultati su odmah globalno prepoznati. Doista, u studenom 2022. godine Alfa Romeo zauzeo je prvo mjesto među premium markama u J.D. Power Sales Satisfaction Index, uzdigao se devet pozicija na ljestvici i dobio 25 bodova više nego 2021. godine, što je najveći napredak u premium segmentu.

Godinu dana kasnije, Alfa Romeo je zauzeo najvišu stepenicu na postolju u ukupnom poretku premium marki i treće mjesto u cijeloj industriji, prema J.D. Power U.S. Initial Quality Study (IQS). Popeo se za 24 mjesta, što je najveći rast zabilježen u IQS istraživanju industrije.

- Povećanje preostale vrijednosti, omogućeno strogom politikom upravljanja zalihama i strategijom ponuđenih modela.

Evidentan rast u 2023. godini


Sve je to poslužilo kao prikladna podloga za izvanrednu komercijalnu izvedbu koju Alfa Romeo bilježi uoči kraja intenzivne i izazovne 2023. godine:
- porast za 34% u usporedbi s 2022. godinom do studenoga, brojka koja potvrđuje solidan rast globalne prodaje.
- Europa je pridonijela snažnom porastu od 53%.
- Bliski istok i Afrika potvrdili su se kao regija s najbržim rastom, s porastom od 95%. Također s rastom od 6% doprinosi regija Indija Azija i Pacifik, gdje Alfa Romeo jača svoju prisutnost u Singapuru i Hong Kongu.
- U Sjevernoj Americi, debi modela Tonale u rujnu dočekan je s velikim entuzijazmom, a isto tako I u Kini gdje je ponuda kompletirana dolaskom modela Tonale. Obje regije predstavljaju područja od strateške važnosti, gdje Alfa Romeo ulaže velika ulaganja kako bi stvorio idealne uvjete za rast.


Povijest Milana u logotipu Alfa Romea.

Malo toga više označava identitet proizvođača automobila od imena marke na maski. Isprva za A.L.F.A., kasnije za Alfa Romeo, grb je trebao potvrditi porijeklo proizvođača iz Milana. Tijekom godina, njegove varijacije odražavale su događaje koji su se dogodili u povijesti tvrtke i Italije. Križ općine Milano, zmija Visconti Biscione i natpis Alfa Romeo (A.L.F.A. samo do 1918.) uvijek su ostali zaštitni znakovi marke od njezina osnutka.
Od 24. lipnja 1910. nova tvrtka A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) službeno je registrirana i direktor Ugo Stella je zamolio Giuseppea Merosija da nacrta grb koji će krasiti masku njegovih budućih automobila. Povijesne knjige nam govore da je mladi crtač Romano Cattaneo rekao Merosiju da ga je inspirirala zmija Visconti Biscione koju je vidio na Torre della Filarete na Piazza Castello dok je jednog jutra čekao tramvaj broj 14. Dizajner iz Piacenze ne samo da je prihvatio prijedlog, već je za svog suradnika tamo i skicirao grb. U isto vrijeme je dodao crveni križ na bijeloj podlozi, okružujući cijelu stvar plavom bojom s natpisom "A.L.F.A." i "MILANO" u zlatnoj boji, odvojen s dva savojska čvora. Skicu je odobrio plemić Ugo Stella, a samom Cattaneu povjerena je izrada konačnog dizajna. Prva veća promjena dogodila se 1919.: tvrtka je prešla pod kontrolu Nicole Romea, a na grbu se pojavio natpis "ALFA ROMEO". Godine 1925. GP Tipo P2 osvojio je prvo svjetsko prvenstvo Grand Prix, a oko simbola marke dodan je lovorov vijenac u znak proslave. Nakon 2. svjetskog rata grb je doživio potpunu reviziju: savojski čvorovi ustupili su mjesto - dolaskom Talijanske Republike - dvjema valovitim linijama, dok je grb stiliziran i izrađen od lijevanog metala, obojen u jednu boju. Od 1950., emajlirana oznaka marke vratila se u 1900., zamijenjen 1960. identičnom verzijom izrađenom od plastike. Godine 1972., kada je tvornica Alfasud otvorena u Pomigliano d'Arco, natpis “MILANO” je nestao. U isto vrijeme, Biscione zmija je pojednostavljena, s drugim kolutom koji se više nije motao oko sebe. Godine 1982. dodana je još jedna stilizacija: lovorov vijenac ustupio je mjesto zlatnoj liniji. Dana 24. lipnja 2015., nova evolucija logotipa predstavljena je tijekom lansiranja modela Giulia u nedavno otvorenom muzeju marke Alfa Romeo.