ALFA ROMEO TONALE, POLICIJSKA NOVA "PANTERA"

  • Simbolično uručen u Torinu u Alfa Romeo Centro Stile, prvi Alfa Romeo Tonale koji će postati dio flote vozila Polizia di Stato.
  • Nazočni su bili ministar unutarnjih poslova Matteo Piantedosi, šef policije Vittorio Pisani, izvršni direktor Alfa Romea Jean-Philippe Imparato i generalni direktor Stellantis Italia Santo Ficili.
  • Osamsto pedeset primjeraka Alfa Romeo Tonale sa specifičnom konfiguracijom namijenjeno je raznim policijskim stožerima diljem Italije, kako bi svoja lokalna područja držali pod kontrolom.
  • Stoga je obnovljeno povijesno partnerstvo između Alfa Romea i Polizia di Stato (Državna policija), koje je započelo 1950-ih s automobilom 1900 Super TI speciale. Nastavilo se u nadolazećim godinama s automobilima Alfa Romeo koji su ušli u povijest automobila, poput Giulietta 1300, Giulia super 1600, 33, 155, 159 i Giulia.


Novi Alfa Romeo Tonale u bojama Polizia di Stato (Državna policija) stigao je na ceste Italije. "Pantera" (Pantera) sa sportskim, privlačnim stilom, uskoro će se koristiti u Policijskoj upravi za držanje lokalnih područja pod kontrolom.
Novo policijsko vozilo simbolično je predano Polizia di Stato u Torinu. Događaj je održan u Alfa Romeo Centro Stile, gdje su nazočni bili ministar unutarnjih poslova Matteo Piantedosi, šef policije Vittorio Pisani, izvršni direktor Alfa Romea Jean-Philippe Imparato i generalni direktor Stellantis Italia Santo Ficili.
Opremljen hibridnim benzinskim motorom od 1500 ccm sa 163 KS, automatskim mjenjačem sa 7 stupnjeva prijenosa, balističkom zaštitom i zaštitom od razbijanja te opremljen tehnologijom "Mercurio Extended" - kako bi se ubrzale provjere tijekom rada, model će biti distribuiran uredima Opće prevencije i javnog spašavanja u svim policijskim upravama i glavnim policijskim postajama, počevši od prosinca.
Ukupno će se 850 automobila pridružiti floti Polizia di Stato u prvoj polovici 2024., prema Consip natječaju za agencije za provođenje zakona 2022., na kojem je pobijedio Stellantis.
Stoga je obnovljeno partnerstvo između policije i Alfa Romea, koje je započelo 1950-ih s automobilom 1900 Super TI speciale. Nastavilo se u '60-ima i '70-ima s proizvodnjom kultnog modela Giulietta 1300 i Giulia super 1600, pa sve do plavo-bijelih policijskih automobila Alfa Romeo 33 koji su na talijanskim cestama bili početkom 80-ih, a koje su s vremenom zamijenili automobili Alfa Romeo 155, 159 i Giulia.

Alfa Romeo i Polizia di Stato (Državna policija)
Alfa Romeo je oduvijek igrao temeljnu ulogu za policiju, a na imidž Polizia di Stato također su uvelike utjecali njihovi automobili iz Milana.
Nakon sporadične i uglavnom službene uporabe automobila prije Drugog svjetskog rata, Alfa Romeo 1900 TI bio je prvi posebno opremljen automobil koji je preuzela policija.

1950-ih (1900, 1900M, Giulietta)
Iako se simbol na bokovima automobila Letećeg odreda pojavio samo ranih 60-ih, naziv "Pantera" nastao je 1952. godine kada su ti automobili ušli u službu. Naručen u oko 400 primjeraka podijeljenih između 1900 TI (Turismo Internazionale) i 1900 TI Super, imao je motor pojačan do praga od dvije litre i najveću brzinu blizu 180 km/h. Obojene u crno, njihove mehaničke komponente nisu bile specijalizirane, ali su napravljene određene izmjene: debele zaštite (koje nisu uključene u modele Stradale) štitile su motor i unutrašnjost, a potonji je također bio opremljen vjetrobranskim staklom otpornim na metke u dva dijela. Prednji kotači bili su zaštićeni s dvije metalne lančane zavjese, uz dodatak svjetala za maglu i prilagodljivih prednjih svjetala. Kako bi posada mogla gađati stojeći, ugrađen je i pomični krov. Druga specifična oprema uključivala je radio sustav kako bi patrola ostala u kontaktu sa svojim kontrolnim centrom.
Ažuriran u pogledu boja i specifikacija, 1900 je ostao u uporabi do 1964. godine, iako su se neki modeli nastavili koristiti kao servisna vozila.
Kasnije će policija koristiti gotovo sve automobile koje je proizvodio Alfa Romeo. U 1950-ima, kao i 1900 M “Matta” – poznati model u crvenoj boji mobilnih jedinica “Celere”, korišteni su mnogi modeli automobila Giulietta i Giulietta TI, opet kao rezultat njihovih performansi. U isto vrijeme, određeni broj kombija Romeo i Romeo 2° također je došlo u službu, a kasnije će ih zamijeniti F12.

1960-ih (2600 Sprint, Giulia)
U sljedećem desetljeću, 2600 Sprint nosio je sivo-zelenu boju: osim automobila Ferrari 250 GTE, bio je to najsnažniji i najbrži automobil isporučen policiji.
Slijedila bi Giulia, apsolutni protagonist jedne epohe: u svojim verzijama namijenjenim policiji, ne samo da je bila jedan od najpopularnijih i najprepoznatljivijih automobila, već je pokrenula i pravi trend u kinematografiji. Počevši od B filmova, u sljedećih nekoliko godina postat će kult - "Poliziottesco", prikazan u potjerama koje oduzimaju dah na ulicama velikih talijanskih gradova.
Prva "Pantera" ušla je u promet u Torinu 1963. godine, iako je neke automobile bez oznake kupilo Ministarstvo unutarnjih poslova u prethodnih nekoliko mjeseci. Postao je prvi u dugom nizu, a kasnije je uslijedio prijelaz na automobil Giulia Super. Unatoč tome, neki modeli 1300, 1300 TI i 1300 Super također su ušli u službu, kao i određeni vrlo rijetki TI Super.
Glavne promjene učinjene su na prednjem dijelu, gdje su (kao i na TI Super) dva središnja svjetla zamijenjena jednostavnim rešetkama za skrivanje sirene, zatim i trepćućih svjetala i radio antene. U nekim slučajevima ugrađena su i prilagodljiva prednja svjetla. Baterija je premještena u prtljažnik uz specifičnu opremu, dok je unutrašnjost – s tvorničkim presvlakama od smeđeg skaja – opremljena policijskim radiom.
Giulia "u uniformi" obilježit će eru modernizacije policije: kontrolne sobe opremljene elektroničkim pločama, stalni radio kontakt, "vozačka" obuka, razvoj voznog parka i radionice za održavanje. U svojim različitim verzijama i ažuriranjima, Giulia je ostala u službi do ranih 1980-ih.
Model Giulia Combinata s karavanskom karoserijom također je koristila Polizia Stradale (Prometna policija).

1970-ih (Alfetta, Alfasud, Nuova Giulietta)
Sedamdesetih godina prošlog stoljeća u službu je ušla Alfetta koja će, čak i u popularnoj mašti, preuzeti nasljeđe modela Giulia, koja je unatoč tome ostala u floti. Kupljeni su modeli Alfetta iz gotovo svih dostupnih serija, uglavnom s 1.8 motorima. U isto vrijeme, "Nova" Giulietta, predstavljena 1977. godine, odmah je pronašla svoju nišu u bojama policije. Odabran je za Flying Squad, koji je preferirao agilnost modela Giulietta u odnosu na snagu modela Alfetta, koju je koristila Polizia Stradale zbog svoje prikladnosti da drži lokalna područja pod kontrolom i služi u gradskom prometu.
Sredinom 1970-ih policijske boje sivo-zelena više se ne koriste, već se počela koristiti kombinacija plave i bijele boje koja se može vidjeti i danas.
Uz snažnije modele Alfetta i Giulietta, "mali" Alfasud, prvi Alfa Romeo s prednjim pogonom i preteča obiteljskog kompaktnog automobila, također je igrao vodeću ulogu za policiju. Godine 1972., nedugo nakon predstavljanja prethodne godine, prvi su automobili ušli u promet s 1.2 4-cilindričnim boxer motorom. To bi, međutim, bila druga serija s 1.3 i 1.5 motorima koja je činila većinu primjeraka.

1980-ih i 1990-ih (33, 75, 155)
U 1980-ima je policijska flota ažurirana novim modelima: Alfasud je ustupio mjesto modelu 33, čak I u svojim vodećim verzijama Quadrifoglio Verde, dok je model Nova Giulietta  zamijenila njezina evolucija, Alfa 75, ponovno uvrštena s 1.8 motorom kao što će biti slučaj sljedećeg desetljeća sa 155, tada s prednjim pogonom. U to je vrijeme policija također počela raspoređivati službene posade u različitim kategorijama motosporta: Alfasud 1300 Grupa N, Alfa 33 i 75 u kategoriji Touring, pa čak i 155 V6 TI sudjelovao je u utrkama u plavo-bijeloj boji.

2000-ih (156, 159, Giulietta)
Također je opremljen pogonom na prednje kotače bio model 156, koji je koristila Polizia Stradale u limuzinskoj i Sportwagon verziji, a kasnije čak i s JTD dizelskim motorima. Isto tako, 159 je također bio korišten s benzinskim i dizelskim motorima, kao i s Q4 pogonom na sve kotače. Tih će godina automobili ponovno biti oklopljeni kako bi zaštitili posadu.
Nedavno je policija koristila model Giulietta s motorom 1.6 JTDm-2 ili dizelskim motorom s dvije litre obujma. S druge strane, posebna oprema za policiju dolazila je u dvije varijante: sa stražnjim sjedalima kao standardnom opremom ili s pregradom u unutrašnjosti i stražnjim sjedalima od plastike koja se može oprati.