Alfa Romeo Logo

Modeli

SVJETSKA PREMIJERA: ALFA ROMEO STELVIO


  • Alfa Romeo je na salonu automobila u Los Angelesu predstavio svoj prvi SUV model – u izvedbi Quadrifoglio.
  • “Meccanica delle emozioni” u SUV modelu privlačnog dizajna, performansi i tehnologije, koji utjelovljuje autentični Alfa Romeo duh.
  • Naziv koji priziva legendarna postignuća na najvišem talijanskom prijevoju.
  • Talijanski stil, izražajne proporcije, jednostavnost i površine visoke kvalitete.
  • Pokretan 510 KS snažnim 2.9-litrenim V6 BiTurbo benzinskim motorom, nadahnutim Ferrarijevim tehnologijama i tehničkim znanjem.
  • Pogon na sve kotače s Q4 tehnologijom, projektiran da u stvarnom vremenu upravlja s raspodjelom snage automobila.
  • Jedinstvena i revolucionarna tehnička rješenja, uključujući Torque Vectoring tehnologiju za najveću kontrolu prianjanja te integrirani sustav kočenja koji značajno skraćuje put kočenja na bilo kojoj vrsti površine.
  • Uzbudljivo iskustvo vožnje zahvaljujući ekskluzivnoj arhitekturi AlfaLink™ ovjesa, savršenoj raspodjeli mase i izvanrednom odnosu snage prema masi.
  • Alfa Romeo je potvrdio da će ponuda motora modela Stelvio uključivati 280 KS snažan 2.0-litreni Turbo benzinski motor s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

 

Svoju premijeru je danas na salonu automobila u Los Angelesu doživjela najnovija Alfa Romeo kreacija, u izvedbi Quadrifoglio. Predstavljen pod nazivom Stelvio, to je prvi SUV model ove marke u preko jednog stoljeća njezine povijesti. Zamišljen kako bi postavio standarde u ovom segmentu, ovaj novi model utjelovljuje autentični Alfa Romeo duh te uključuje pet sastojaka koje ga čine jednom od najpoželjnijih automobilskih marki na svijetu: prepoznatljiv talijanski stil, inovativni, tehnološki napredni motori, savršena raspodjela mase, jedinstvena tehnička rješenja i izvanredni odnos snage prema masi.

Razvijen u Alfa Romeovom prestižnom inženjerskom centru u Modeni, u srcu talijanske doline motora, SUV model Stelvio proizvodit će se u nedavno nadograđenoj tvornici Cassino, na proizvodnoj liniji koja je ekskluzivno posvećena najnovijim Alfa Romeo modelima – uključujući privlačnu Giuliju, s kojom je ova marka 2015. ušla u novu eru, sa svojim revolucionarnim stilom, sportskim upravljanjem i tehnologijom. Jednaki sastojci, skrojeni prema novoj klasi automobila, ponovo su ovdje, u revolucionarnom modelu Stelvio koji nudi čistokrvni Alfa Romeov sportski stil, top performanse te razinu tehničke i tehnološke opreme kojima nema premca u segmentu malih premium SUV modela.

Počevši od njegovog naziva, Alfa Romeov novi SUV zajamčeno će pružiti uzbudljivo iskustvo vožnje koje će iznenaditi čak i najiskusnije i najzagriženije zaljubljenike u vožnju. Prijevoj Stelvio je najviši planinski prijevoj u Italiji (i drugi najviši u Europi), a 20 km ceste koja njime prolazi uključuje preko 75 zavoja, pogleda koji oduzimaju dah i vrtoglavo brzi rast nadmorske visine, sve do 2.758 metara. Tijekom godina na toj cesti borili su se šampioni biciklizma i moto sporta, čime je ova ruta postala dokazana sportska legenda. Bitna transportna arterija u ratnim godinama prošlog stoljeća, ova zavojita cesta sada je postala velika turistička atrakcija. Kako bi u njoj uživali onako kako je zamišljeno i izvukli zadnju kap užitka iz ovog jedinstvenog iskustva – sami ili u društvu obitelji i prijatelja – postoji samo jedan SUV koji može ponuditi nedostignutu kombinaciju užitka u vožnji, talijanskog stila i raznovrsnosti: to je Alfa Romeo Stelvio.

 

Privlačni Alfa Romeo stil i čisti oblici

Alfa Romeo Stelvio savršena je mješavina naslijeđa, brzine i ljepote, a njegova magična alkemija čini integralni dio povijesti ove marke koja postoji više od stoljeća. Za postizanje ove mješavine, sada kao i u povijesti, potreban je talent za kombiniranje triju specijalnih sastojaka talijanskog dizajna: proporcije, jednostavnost i površine top kvalitete. Ovi jednaki sastojci iznjedrili su model Giulia – novi Alfa Romeov model koji postavlja standarde i pokazatelje budućnosti ove marke – te su sveobuhvatno prerađeni kako bi se prilagodili potpuno različitom volumenu jednog sportskog uslužnog vozila.

Stelviove proporcije pogotovo odražavaju snagu, dinamičnost i kompaktnost, što je vidljivo u njegovoj skromnoj dužini od 460 cm, visini od 165 cm i širini od 216 cm. Ovaj dojam potvrđuje pogled s boka, s linijom koja sugerira kompaktni automobil, počevši sprijeda i nastavivši prema kraju, i kabinom koja završava strmo izvedenim stražnjim vratima, ukrašenim spojlerom za maksimalne aerodinamične performanse – bitni parametar na automobilu koji uključuje ovoliku snagu.

Alfa Romeov stil također se može uočiti na površinama visoke kvalitete, što uključuje kreiranje bogatih i harmoničnih refleksija po svim volumenima. Krajnji rezultat je skulpturni oblik koji, na primjer, na bokovima modela Stelvio ističe kontrast između površina koje hvataju svjetlost i onih koje ostaju u sjeni. Muskulatura bočnih stranica automobila ističe prednje i stražnje blatobrane. Quadrifoglio izvedba, predstavljena u Los Angelesu, također uključuje bočne pragove u boji karoserije s karbonskim umetkom koji dodatno ističe sportski karakter automobila. Zahvaljujući ovim značajkama, u kombinaciji sa stražnjim i prednjim branicima i snažno izvučenim lukovima kotača u boji karoserije, Stelvio Quadrifoglio izgleda više kao sportska limuzina nego tradicionalni SUV iz ovog segmenta.

Treći aspekt Alfa Romeovog stila je ”jednostavnost” koja maskira jedan od najkompleksnijih kreativnih procesa u industriji: dizajniranje automobila. Jer stil ima zadatak skrivanja dugog, kompleksnog posla kreiranja jednostavnih i prirodnih linija koje ističu eleganciju i ukusnu profinjenost u Italiji nastalih proizvoda. A ovaj pristup korišten je kroz cijelu povijest Alfa Romeo dizajna koji se uvijek izražavao kroz čiste, zategnute linije. Zbog toga Stelvio ima tako snažan identitet, izrađen oko nekoliko odabranih značajki, kao što je prednji kraj u obliku lista djeteline, koji predstavlja najpoznatiji i prepoznatljiv dizajnerski detalj automobilskog stila. Prednji kraj modela Stelvio Quadrifoglio također utjelovljuje snažni naglasak snage i agresivnosti, uglavnom zahvaljujući specifičnim otvorima za zrak međuhladnjaka i klasičnim otvorima oko prednje maske u obliku štita, u kombinaciji sa snažno istaknutim površinama.

Stražnji kraj modela Stelvio također je trenutno uočljiv zbog sportskog izgleda njegovog donjeg dijela sa četiri ispušne cijevi te ”Kamm tail” stila koji automobilu pruža jedinstveni i nepogrešivi karakter te istovremeno odaje počast Alfa Romeovoj povijesti – jer se ovaj prepoznatljivi dizajn također može pronaći na nekima od najprestižnijih prema performansama orijentiranih i natjecateljskih automobila.

Jednaka sportska inspiracija također se može uočiti u čistoj i urednoj unutrašnjosti modela Stelvio koja je u potpunosti usmjerena prema vozaču, kao što se može vidjeti iz grupiranja svih kontrola na malom direktnom upravljaču, dizajniranom da odgovara svim stilovima vožnje. Ali to nije sve. Pozicija vozača je kreirana oko vozača, s dijagonalnim tunelom i valovitom prednjom pločom koja je skrojena kao savršeno odijelo, s brižljivom završnom izradom i premium materijalima: karbonska vlakna, drvo i tkanine odabrani su zbog svoje osjetilne privlačnosti i spojeni tako da osiguraju osjećaj umjetničkog djela.

 

Uzbudljive performanse iz 510 KS snažnog 2.9-litrenog V6 BiTurbo benzinskog motora

Tehnološki napredni i inovativni motori još su jedna poznata značajka marke Alfa Romeo. Zbog toga se u Stelvio Quadrifoglio ugrađuje jedinstveni agregat u smislu tehnologije i performansi: 510 KS 2.9-litreni V6 BiTurbo benzinski motor s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Nadahnut Ferrarijevim tehnologijama i tehničkim znanjem, 6-cilindrični BiTurbo benzinski motor u potpunosti je izrađen od aluminija kako bi se smanjila masa vozila, pogotovo na prednjoj osovini.

Nadalje, unatoč svom fenomenalnom okretnom momentu i snazi, ovaj 510 KS snažan 2.9-litreni V6 BiTurbo benzinski motor također je izuzetno učinkovit u smislu potrošnje goriva, zahvaljujući svojem elektronički kontroliranom sustavu deaktiviranja cilindara. A kao i svi Alfa Romeovi motori sljedeće generacije, ovaj 2.9-litreni V6 BiTurbo motor u modelu Stelvio Quadrifoglio pružit će onaj prepoznatljivi Alfa Romeov zvuk koji ukazuje na visoke performanse.

Na kraju, 8-stupanjski ZF automatski mjenjač specifično je kalibriran kako bi promjene stupnjeva u Race režimu rada trajale samo 150 milisekundi. Mjenjač također uključuje lock-up spojku koja vozaču pruža snažan osjećaj među-ubrzanja nakon prebacivanja u određeni stupanj. Ovisno o režimu vožnje koji odaberete preko Alfa™ DNA Pro selektora, sustav optimizira fluidnost, udobnost i lakoću vožnje u svim uvjetima, uključujući vožnju u gradu, te dodatno smanjuje potrošnju goriva i CO2 emisije. Dio standardne opreme su aluminijske poluge mjenjača iza upravljača.

Osim ovog 510 KS snažnog agregata koji je ekskluzivan za Quadrifoglio izvedbu, Alfa Romeo je potvrdio da će ponuda motora za model Stelvio uključivati 280 KS snažan 2.0-litreni Turbo benzinski motor s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. To je potpuno aluminijski 4-cilindrični motor koji razvija 280 KS pri 5.250 o/min i maksimalni okretni moment od 400 Nm pri 2.250 o/min. Uz MultiAir elektro-hidraulični sustav aktiviranja ventila, prepoznatljive značajke ovog motora uključuju ”2-u-1” turbo sustav i sustav direktnog ubrizgavanja goriva pri tlaku od 200 bara koji osigurava posebno brzi odziv na pritisak papučice gasa u cijelom rasponu broja okretaja, plus prvoklasnu štedljivost.

Inovativna, ekskluzivna tehnička rješenja

U skladu s Alfa Romeovom tehničkom tradicijom, elektronički sustavi pomoći ne smiju nikada biti nametljivi, nego trebaju olakšati vožnju koja je sama po sebi uzbudljiva, zahvaljujući strastveno i pažljivo projektiranoj šasiji i sustavu ovjesa. Stelvio Quadrifoglio, predstavljen u Los Angelesu, potvrđuje ovu filozofiju jer je strukturno jedinstvena i traži aktivni rad vozača, ali još uvijek nudi razne sofisticirane sustave kako bi iskustvo vožnje – koje je već osigurano tehničkom izvrsnošću samog automobila – bilo još uzbudljivije.

 

AlfaTM DNA Pro

Stelvio Quadrifoglio također je opremljen novim Alfa DNA Pro selektorom koji modificira dinamični odziv automobila u skladu s odabranim režimom vožnje: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (štedljivi režim) i Race (idealan za maksimalne performanse).

 

Pogon na sve kotače s Q4 tehnologijom

Stelvio Quadrifoglio uključuje inovativni pogon na sve kotače s Q4 tehnologijom, projektiran da u realnom vremenu raspodjeljuje okretni moment na sve kotače, kako bi osigurao top performanse, učinkovitost i sigurnost. Ukratko, Q4 sustav u novom Alfa Romeovom SUV modelu pruža sve prednosti pogona na sve kotače, kao i dobru učinkovitost, dobar odziv i užitak vožnje automobila sa stražnjim pogonom.

Arhitektura Q4 sustava uključuje aktivni prijenosni sklop i prednji diferencijal, projektiran da zadovolji specifične tehničke zahtjeve Alfa Romea, što uključuje brzo upravljanje visokim okretnim momentom u kompaktnom i laganom kućištu. Prijenosni sklop koristi naprednu tehnologiju aktivne spojke kako bi se osigurala izvanredna dinamična vožnja u kombinaciji s učinkovitošću. Integrirani aktivator sljedeće generacije osigurava veliku brzinu odziva i preciznu distribuciju okretnog momenta, u skladu s odabranim Alfa DNA Pro režimom rada.

Q4 sustav kontinuirano nadzire razne parametre kako bi optimizirao raspodjelu momenta između dvije osovine, ovisno o ponašanju automobila i koliko dobro kotači drže podlogu. Ova tehnologija može predvidjeti trenutni gubitak prianjanja obradom podataka koje prima od senzora poprečnog i uzdužnog ubrzanja, kuta upravljača i senzora vrludanja vozila. U normalnim uvjetima, Stelvio Quadrifoglio s Q4 sustavom djeluje kao vozilo sa stražnjim pogonom kod kojeg se 100% momenta šalje na stražnju osovinu. Kako se kotači približavaju granici držanja podloge, sustav preko odgovarajućeg prijenosnog sklopa prenosi do 50% momenta na prednju osovinu. Kako bi modulirao raspodjelu momenta najvećom brzinom, sustav koristi visoki stupanj mehaničkog proklizavanja (do 2,5%) između dvije osovine, što se pretvara u vodeću u klasi kontrolu u smislu prianjanja i stabilnosti u zavojima.

AlfaTM Torque Vectoring

Po prvi put u kombinaciji s Q4 pogonom na sve kotače, Alfa Romeova Torque Vectoring tehnologija optimizira raspodjelu momenta modela Stelvio Quadrifoglio i ističe njegov sportski karakter. Dvije spojke u stražnjem diferencijalu omogućuju kontrolu isporuke momenta odvojeno za svaki kotač. Na ovaj način snaga se prenosi na podlogu na učinkovitiji način, čak i kada automobil vozite na granici stabilnosti. To čini Stelvio u svakom trenutku sigurnim i zabavnim za vožnju, bez potrebe aktiviranja sustava kontrole stabilnosti.

 

Sustav ovjesa s ekskluzivnom AlfaLink™ tehnologijom

Sprijeda, Stelvio Quadrifoglio ima sustav dvostrukih poprečnih ramena s polu-virtualnom upravljačkom osi, kako bi se optimiziralo filtriranje udaraca i osigurao brz, precizan odziv na pokrete upravljačem. Održavanjem kontaktne površine konstantnom u zavojima, ova ekskluzivna Alfa Romeo postavka omogućuje izvanrednu razinu poprečnog držanja. Ali bez obzira na brzinu i uvjete, Alfa Romeo Stelvio uvijek omogućuje prirodnu, instinktivnu vožnju. Stražnji ovjes koristi four-and-a-half sustav – koji je patentirao Alfa Romeo – kako bi se osigurala pobjednička kombinacija performansi, užitka u vožnji i udobnosti. Elektronički kontrolirani sustav prigušivanja trenutno se namješta prema uvjetima vožnje, omogućujući vam da odaberete više prema performansama ili udobnosti orijentirano upravljanje.

 

Integrirani sustav kočenja (IBS) i karbonski-keramički diskovi

Nakon debija u modelu Giulia, Alfa Romeov jedinstveni integrirani sustav kočenja (IBS) sada se koristi i u modelu Stelvio Quadrifoglio. Ovaj inovativni elektro-mehanički sustav kombinira kontrolu stabilnosti s tradicionalnim servo kočnicama kako bi se zajamčili trenutni odziv kočnica i kratki putovi kočenja, uz značajni doprinos optimizaciji mase. Sustav kočenja na modelu Stelvio Quadrifoglio sastoji se od aluminijskih komponenata i karbonskih-keramičkih diskova.

 

AlfaTM Chassis Domain Control 

AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) sustav djeluje kao ”mozak” modela Stelvio Quadrifoglio i koordinira sve elektroničke sustave automobila. Sustav upravlja radom raznih naprednih sustava – kao što su novi AlfaTM DNA Pro selektor, Q4 pogon na sve kotače, AlfaTM Torque Vectoring sustav, aktivni ovjes i ESC – te optimizira performanse i užitak u vožnji. CDC u stvarnom vremenu prilagođava geometriju šasije, dinamički namještajući mapiranje AlfaTM DNA Pro režima na osnovi podataka o ubrzanju i rotaciji karoserije, koje dobiva od senzora. Kritične situacije su spriječene i njima se upravlja informiranjem specifičnih kontrolnih jedinica elektronskog sustava automobila: šasija, pogonski sklop, sustav ovjesa, sustav kočenja, upravljanje, servo upravljanje i diferencijal u zavojima.

 

Sadržaj je razvijen u suradnji s tvrtkom Magneti Marelli

Kao i drugi modeli u ponudi Alfa Romea, Stelvio SUV uključuje niz značajki razvijenih u suradnji s tvrtkom Magneti Marelli – od sustava osvjetljenja do pogonskog sklopa, ovjesa i ispušnog sustava i nove Connect 3D Nav 8.8″ informacijsko-zabavne jedinice – kao dodatna potvrda konsolidirane i zajednički profitabilne suradnje između Alfa Romea i ove priznate svjetski vodeće tvrtke u projektiranju i proizvodnji tehnološki naprednih automobilskih sustava i komponenata.

 

Savršena raspodjela mase i idealan odnos snage prema masi

Jedan od primarnih ciljeva dizajna modela Stelvio Quadrifoglio bio je postizanje maksimalnog užitka u vožnji. Ključni faktori koji tome doprinose su savršena raspodjela mase između osovina i optimalni odnos snage prema masi. Prvi od njih zahtijevao je lukavo manipuliranje s masama i materijalima, što je postignuto finim namještanjem postave novog Alfa Romeovog SUV modela i postavljanjem svih najtežih komponenata što je više moguće u sredinu. U međuvremenu, idealni odnos snage prema masi postignut je uporabom ultra-laganih materijala kao što su karbonska vlakna za pogonsku osovinu i aluminij za motor, ovjes, kočnice, vrata, lukove kotača, poklopac motora i vrata prtljažnika. Smanjena masa ne utječe na izvrsnu torzijsku krutost automobila, što jamči trajnost, nisku razinu buke i prvoklasno upravljanje čak i pod najekstremnijim naprezanjima.

1254x6001254x600_Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio_01_slider
Trebate pomoć? Dopustite da vam pomognemo.