Alfa Romeo Logo

Modeli

„Storie Alfa Romeo”, deseta epizoda – Giulia i Stelvio kao izraz talijanske izvrsnosti duge 110 godina


  • Serija „Storie Alfa Romeo” završava ovaj tjedan na 110. rođendan marke isticanjem automobila koji danas utjelovljuju 110 godina staru stilističku i tehnološku izvrsnost koja se krije iza oznake „proizvedeno u Italiji”.
  • Giulia i Stelvio ultimativni su izričaj „mehanike emocija”: projekta koji oduvijek stavlja vozača u sam centar uzbudljivog iskustva vožnje.
  • Pristup odozgo prema dolje omogućio je razvoj proizvodnih programa Giulia i Stelvio od izvanrednih verzija Quadrifoglio.
  • Izvrsne performanse utkane su u DNK obaju modela, a verzijama Quadrifoglio omogućile su i obaranje rekorda u njihovim kategorijama na stazi Nürburgring.
  • Od samog početka prvi SUV model marke Alfa Romeo neizbježno je postao najbrži SUV ikada.
  • Rekordi zabilježeni na trkaćim stazama samo su dio toga: Giulia i Stelvio najnagrađivaniji su modeli Alfa Romeo ikad.

 

Alfa Romeo se vraća na Nürburgring

Zamislite da ste tamo jednog od onih dana kada nebo iznad Nordschleifea izgleda kao moćna kulisa u boji. Spektakularni oblaci nadvijaju se nad zelenu krunu staze. Zrak je hladan i suh…idealan za one za upravljačem. Dva mjeseca nakon predstavljanja, Giulia Quadrifoglio pozvana je da zavlada stazom koja je kroz godine svjedočila brojnim pobjedama vozila: „Grüne Hölle” ili „zeleni pakao” staze Nürburgring.

Čini se da joj je taj zlosutni nadimak nadjenuo Sir Jackie Stewart 60-ih godina 20. stoljeća i bio je u pravu: to je staza koju kao da je dizajnirao sam đavao… više od 70 zavoja u kombinaciji s naizmjeničnim ravnicama, uzbrdice i nizbrdice s 300 metara visinskim razlikama.

Giulia Quadrifoglio spremno čeka na startnoj poziciji. Nije nešto posebno pripremljena, nema „slick” gume i nema zaštitnu stabilizacijsku polugu: izgleda kao potpuno običan automobil kojeg bi svatko kupio. A da nema zaštitne kacige, čak bi i sam vozač, u trapericama i polo majici, izgledao kao običan vozač. Nema zelenih svjetala za start ni karirane zastave na kraju kruga, ali razina adrenalina teško da može biti veća jer ipak se ruši rekord.

Vozač aktivira način rada „Race” sustava Alfa DNA i ubrzava uz riku motora. 7 minuta i 32 sekunde kasnije ponovno se može opustiti. Štoperica donosi izvrsne vijesti: sedam sekundi ispod prethodnog rekorda postavljenog 2015.

Tek nešto više od godinu dana nakon toga Stelvio je još bolji: na kraju kruga štoperica pokazuje 8 sekundi manje od prethodnog rekorda u njegovoj kategoriji.

Giulia i Stelvio najbrža su limuzina i SUV vozilo ikad na jednoj od najzahtjevnijih trkaćih staza na svijetu. Njihov rekord neće biti lako srušiti.

 

Tko je Giorgio?

Ime Giorgio pojavilo se prvi put u medijima još 2013. godine: rekli su nam da je nova generacija vozila Alfa Romeo na putu i da je Giorgio platforma na kojoj su ta vozila utemeljena. Društvene su se mreže uzburkale. Svi su pitali što to ime znači. Romantičari misle da se možda radi o imenu koja odaje počast Taziju Giorgiju Nuvolariju. Drugi misle da se radi o imenu kojeg je osobno odabrao Marchionne. S imena nikad nije skinut veo tajne. Pokazalo se da Giorgio može imati pogon na stražnje kotače i na sva četiri kotača, a imao je i zapanjujuće velike ambicije.

Tvrtka je planirala velika ulaganja u platformu i tvornicu Cassino, gdje je predviđena proizvodnja novih modela. No prije svega organizirala je svoje najbolje tehničke talente u posebnom „trustu mozgova”. A od uključenih se projektanata i dizajnera tražilo da zaborave stara pravila i navike, da misle izvan okvira i da „vjeruju, sanjaju i stvaraju”.

 

Tko su to Skunkovi?

Timovi Giorgio izolirali su se od ostatka tvrtke kako bi se mogli usmjeriti isključivo na novu platformu. U korporativnom žargonu pojavio se nov nadimak za njih, koji su s ponosom i prihvatili. Kako bismo objasnili nadimak i njegovo podrijetlo, moramo se vratiti otprilike sedamdesetak godina natrag u prošlost.

Clarence Leonard „Kelly” Johnson nije Alfa Romeo dizajner, ali njegova je priča svejedno važna. On je inženjer aeronautike tvrtke Lockheed Martin i 1943. godine zadužen je za poseban projekt: razviti od ničega, u samo šest mjeseci, borbeni zrakoplov koji će promijeniti situaciju na nebu tijekom Drugog svjetskog rata. Bio je to nemoguć izazov. Ali, on ga je prihvatio pod uvjetom da dobije slobodne ruke u postupku koji slijedi. Po isteku zadanog roka, čak i tjedan dana prije roka, projektirao je revolucionarni „XP-80 Shooting Star”, prvi američki borbeni zrakoplov. Njegov je tim nazvan „Skunk Works”.

Tako su članovi radne skupine Giorgo među sobom i za ostatak tvrtke postali „skunkovi”. I oni su krenuli iz „ničega”, imali su jako kratke rokove i iznimno ambiciozan zadatak: vratiti vozača u sam centar svega i iz temelja izgraditi iskustvo vožnje doraslo vrijednostima i tradicijama marke Alfa Romeo. Na njihovom radu temelji se jedna čitava nova generacija proizvoda te marke.

 

Plasiranje modela Giulia na tržište u muzeju Alfa Romeo

Verzija koja najbolje pokazuje najdublje kvalitete platforme Giorgio ujedno je i najviše sportska: to je Giulia Quadrifoglio. Tvrtka je odlučila primijeniti pristup odozgo prema dolje i učiniti takvim i prvo predstavljanje modela.

Dugo očekivano plasiranje na tržište bila je tajna operacija: u medije nije procurila nijedna fotografija ni tehnička značajka. Čak ni naziv modela.

Novi model Giulia konačno je predstavljen javnosti 24. lipnja 2015. godine i bio je to poseban dan iz više razloga. Istog je dana 150. rođendan marke. A rođena je i zvijezda koju su obožavatelji toliko željno čekali. A budući da je Alfa Romeo ponovno dobio svoj dom, uz zvuke Puccinijeve skladbe „Nessun dorma” maestro Andrea Bocelli zaželio je dobrodošlicu modelu Giulia u prostoru renoviranog muzeja Museo Storico Alfa Romeo u Areseu. Savršen spoj prošlosti i budućnosti.

 

Novi model Giulia

Ciljevi proizvoda zapisani su u povijest marke: napredni i inovativni motori, savršena raspodjela težine, jedinstvena tehnička rješenja, najbolji omjer težine i snage u kategoriji i, naravno, doista izvanredan dizajn u nepogrešivom talijanskom stilu.

Motori modela Giulia bili su u potpunosti novi i u potpunosti od aluminija. Bi-turbo benzinski motor sa 6 cilindara modela Quadrifoglio imao je snagu od 510 ks pri 600 newton metara, što su senzacionalne vrijednosti za limuzinu s četvera vrata. Mase i materijali posebno su osmišljeni kako bi se osigurala savršena raspodjela težine: 50/50 između dvaju osovina.

Već je sam broj inovativnih tehničkih rješenja bio zapanjujuć: čitav automobil posve je nov koncept. Prednji ovjes ima sustav dvostrukih ramena s poluvirtualnom upravljačkom osovinom zbog čega se lakše kontrolira kut ovjesa i brže postiže dobro držanje ceste: dva donja zgloba stvaraju „škarasti” pokret koji generira linearan osjet u svim uvjetima, uz rekordni omjer upravljanja (manje od 12:1). Nova shema Alfalink ™ uvedena je za stražnju osovinu, a radi se o četverozglobnom i poluzglobnom sustavu „Multilink” koji je krut u zavojima, ali i uzdužno fleksibilan. Oba rješenja nose oznaku „proizvođač Alfa Romeo”.

 

Malena težina i kontrola bez premca

Kako bi se osigurao optimalan omjer težine i snage na modelu Giulia na svim su dijelovima vozila korišteni iznimno lagani materijali: aluminij (za bazu i glavu motora, dijelove karoserije i ovjese), mješavina aluminija i plastike (za stražnji poprečni dio), karbonska vlakna (za pogonsku osovinu, poklopac motora, krov ali i konstrukciju prednjih svjetala). Sama karoserija teži samo 322 kg. Od tima zaduženog za elektroniku zatraženo je povećanje sigurnosti i užitka pri vožnju, ali uz uvjet da vozač zadrži svoju slobodu. Tako je tim Giorgio razvio posebne sustave s jasnim konotacijama na Alfa Romeo: od sustava protiv proklizavanja Q4 ASR (koji intervenira samostalno samo kada je to apsolutno nužno) do ugrađenog sustava kočenja (koji upravlja kočionim uređajima i sustavom za nadzor stabilnosti), od linearnog proklizavanja diferencijala (za bolji odaziv u zavojima) do sustava raspodjele momenta Torque Vectoring (koji raspodjeljuje snagu na stražnje kotače na programirani način poboljšavajući trakciju i spremnost upravljanja). Kako bi se iskoordinirale sve funkcije, uveden je „supermozak” koji sadrži ekskluzivni sustav za upravljanje šasijom Chassis Domain Control.

Izvanredne dinamičke performanse automobila poboljšane su intenzivnim i minimalističkim dizajnom koji otkriva svoj talijanski karakter u elegantnom skladu volumena i tehničke spremnosti uz zapanjujuću aerodinamičnost i koeficijent vuče od 0,25 Cx.

 

Što je zajedničko modelima Giulia i Quadrifoglio

Kako bi stvorili ultimativne sportske modele automobila gotovo svi proizvođači dorađuju i nadograđuju osnovni model, često mijenjajući strukturalne elemente ne bi li poboljšali masu i performanse. Ti se modeli potom proizvode na zasebnim tvorničkim trakama, a u velikom broju slučajeva to čine i neke treće strane. Giulia je pak potekla izravno iz modela Quadrifoglio i to ne samo u estetskom smislu. Ta dva automobila imaju istu konstrukciju, izrađenu su od istih laganih materijala, dijele većinu mehaničkih dijelova, a čak su i sklopljeni na istoj traci u Cassinu. Rezultat je jedinstven u sektoru. Svaki model Giulia, počevši od prvih motora, ima istu raspodjelu težine sprijeda i straga, istu torzijsku krutost i iste sustave upravljanja i ovjesa kao svi vrhunski sportski automobili.

 

Stelvio: prvi Alfa Romeo koji je ujedno i SUV

Platforma Giorgio nije stvorena samo za model Giulia. Došlo je vrijeme da se marka Alfa Romeo dokaže i pokaže i u segmentu SUV vozila koji je najdinamičniji i najinventivniji od svih. Pa je tako u veljači 2017. premijerno predstavljen model Stelvio: prvi SUV u povijesti marke. Taj izazov nije bio nimalo jednostavan: stvoriti Alfu koja spretno svladava snijegom i blatom prekrivene ceste bez negativnog učinka po performanse, upravljivost i držanje ceste. Drugim riječima, SUV koji se vozi kao sportska limuzina. U usporedbi s modelom Giulia on ima viši pod i mjesto vozača je povišeno. Ima više prostora za putnike i prtljagu. Hod ovjesa je duži kako bi se osigurala pravilna visina od tla pri vožnji po neasfaltiranim podlogama. Kako bi se povećala stabilnost, širina traga osovine malo je veća. Ali konstrukcija i mehanika su iste, kao i proizvodni program motora i elektronički sustavi. Rezultat je automobil sa „SUV karoserijom i srcem Alfa Romeo”. Kombinacija koju nitko nije očekivao i koja donosi jedinstveno iskustvo pri vožnji.

 

Sportski duh na elegantni način

Giulia i Stelvio apsolutni su predvodnici u svojim segmentima po pitanju performansi i dinamičkog odziva. Osnovni tehnički sustav jest i ostat će pionirski. Zato su u novoj modelskoj godini za oba automobila dizajneri Alfa Romeo svoju pažnju usmjerili na iskustvo u samom automobilu i učinili ga iznimno ugodnim, sigurnim i povezanim. Tako je marka osvojila svoj tradicionalni teritorij i ostvarila „sportski duh na elegantan način”. To je provjereni koncept koji marka Alfa Romeo ponavlja u svojim pričama u svim razdobljima, ne isticanje premium značajke kojima se pojedine marke hvale, već savršen sklad forme, funkcije i uzbuđenja vožnje. Plasiranje na tržište modelskih godina 2020. modela Giulia i Stelvio obilježava još jedan korak u tom smjeru.

 

Giulia i Stelvio, modelska godina 2020.

Najnaprednija rješenja kod novih verzija modela Giulia i Stelvio usmjerena su na udobnost i uobičajenu talijansku radost življenja. Unutrašnjost oba automobila redizajnirana je kako bi se dodatno naglasile kvaliteta i elegancija. Mogućnost povezivanja postala je ključna zahvaljujući Infotainment sustavu s 8,8-inčnim dodirnim zaslonom i lakoćom upotrebe nalik upotrebi pametnog telefona. Telematska ponuda nadopunjena je paketom usluga tvrtke Mopar za daljinsko upravljanje automobilom. Inovacije u polju tehnologije vožnje postale su još važnije. Novi napredni sustavi za pomoć pri vožnji ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) obilježavaju prelazak s prve na drugu razinu autonomije: sustavi ne samo da informiraju vozača, već se prema potrebi i aktiviraju i tako poboljšavaju sigurnost vozila.

 

Najnagrađivaniji modeli Alfa Romeo ikad

U proteklih pet godina Giulia i Stelvio postali su najčešće nagrađivani automobili marke Alfa Romeo: 170 međunarodnih naslova – nagrade specijaliziranih časopisa i medija općenito, prema glasovima žirija sastavljenog od stručnjaka ili izravno kupaca, a zahvaljujući inovacijama i eleganciji. Počelo je s nagradom „Eurocarbody of the Year” 2016. godine za najbolji strukturalni projekt u automobilskoj industriji, a nastavilo se s rastućom kolekcijom nagrada za razne značajke. Polica je krcata, ali nagrade ne prestaju stizati, primjerice, nagrada za „najbolji automobil prema performansama za 2020. godinu” koju je stručni žiri časopisa „What Car” dodijelio modelu Giulia Quadrifoglio treću godinu zaredom nakon usporedbe sa svim sportskim automobilima u svim segmentima na tržištu. A tu je i službena motivacija koja je s pravom izvor ponosa dizajnera Alfa Romeo: „automobil visokih performansi za svakodnevnu vožnju”.

35ca1d669d5ab12ab3bfafe26ae24b3fe2d8e9ec