Alfa Romeo Logo

Modeli

2018 MILLE MIGLIA: PRVA FAZA


Prva faza utrke 2018 Mille Miglia započela je jučer nakon pečaćenja, utrke i tehničkih pregleda. Ovo je rekordno izdanje u kojem sudjeluje ukupno 440 ekipa i 10 u „Vojnoj kategoriji” čime se dobiva ukupno 900 sudionika iz 36 zemalja sa svih kontinenata. U ovoj utrci odobreno je sudjelovanje 450 vozila 72 različite marke, a skupinu Alfa Romeo čini vrlo velika skupina od 47 vozila iz službenih i privatnih timova.

 

 

Alfa Romeo je marka čije je ime u povijesti utrke bilo najviše puta na pobjedničkom mjestu: može se pohvaliti s 11 pobjeda, 11 srebrnih medalja i 10 trećih mjesta te devet „trostrukih” pobjeda s vozilima koja su zauzela prva tri mjesta. Upravio je zato njihova veza s natjecanjem jedinstvena, a ovogodišnji je reli uistinu poseban jer se poklapa s devedesetom obljetnicom prve pobjede. Ovaj se značajan događaj obilježava projektom „Alfa Romeo: 90 mjesta utrke Mille Miglia” kojim se ponavljaju najvažnije faze jedinstvene povijesti kroz 90 fotografija na najpoznatijim mjestima, među njima su i neka koje se nalaze i na ovogodišnjoj ruti.

 

 

Prvi dodir papučice gasa bio je jučer u 14:30 u Viale Venezia u Brescii,pored vrtova Rebuffone. Oduševljenje, strastveno uzbuđenje i brzina spojili su se s osjećajem da je vrijeme stalo. Novinar Giuseppe Tonelli je, pišući 1927. opisao utrku Mille Miglia kao „nešto neopisivo s daškom natprirodnog što priziva stare bajke”. Vrijeme nije uistinu stalo pa prisjećanje na prošle utrke možemo otvoreno prihvatiti. Ponovno citiramo Tonellija: „U imenu utrke Mille Miglia postoji ono nešto što spaja inovativan dizajn vozila i ljudsku odvažnost”. Prošlo je više od 90 godina, a tehnički je napredak neporeciv i evidentan, posebice na vozilima Alfa Romeo Stelvio i Giulia.

 

 

Visoko učinkoviti, inovativni motori osebujnog talijanskog dizajna i jedinstvena tehnička rješenja daju SUV vozilu i sportskoj limuzini istinski Alfa Romeo status. Naravno, opremljeni su i učinkovitim sigurnosnim sustavima kao što su sustav upozorenja na frontalni sudar (FCW) sa sustavom autonomnog hitnog kočenja (AEB) i prepoznavanjem pješaka, ugrađenim kočionim sustavom IBS (Integrated Brake System), sustavom upozorenja na izlaz iz voznog traka (LDW) i regulatorom brzine. Važni sadržaji koji su zajedno s izvanrednim dizajnom tih vozila osvojili željenih pet zvjezdica na testiranju Euro NCAP.

 

 

Sigurnost i užitak u vožnji primjetni su u vozilu, ali ono što oduševljava zaljubljenike izvana su složenost napetih, elegantnih, snažnih linija, kompaktni oblici, izražajni farovi i nepogrešivi jezik aerodimičnosti modela Alfa Romeo. Izgled koji nadahnjuje jednostavne, no životne emocije spoj je tehničkih i dizajnerskih značajki. Ceste diljem staze bile su pune ljudi. A kako se približavala večer sve više se ljudi sakupljalo na pločnicima i uz rube cesta kako bi vidjeli vozila koja prolaze. Topla, neograničena strast koju je teško opisati i koja je potpuno univerzalna. Utrka Mille Miglia uzbuđuje sve, bez obzira na godine, spol i poznavanje svijeta automobila.

 

 

Bitno je biti tamo, osjetiti pljesak koji odzvanja dok vozila prolaze i huka motora koja preobražava svakodnevne ceste. U trenutku dok karavana prolazi, neodoljive ljepote Italije na razglednicama ustupaju mjesto ljepoti u pokretu stvorenu od trenutaka koje treba uhvati. Jedan od prvih znakova te jedinstvene talijanske veličanstvenosti je između mjesta Desenzano del Garda i Sirmione, gdje su restorani stolove postavili točno na rubnik i gosti koji su sjedili ispod borova uzduž Viale Matteoni iz prvog su reda gledali ocjensko spretnosne vožnje. Na to se nadovezuje pitoma pozadina šetnice uz jezero Diaz prije no što se vozila oproste od poluotoka Sirmione i krenu za Monzambano. Još jedna ocjensko spretnosna vožnja i još više stolova uz cestu, ovaj puta za piknik, uz rubove vinograda i pored vikendica. Posebno je upečatljiv prolaz kroz park Giardino Sigurtà: zaštitne su ograde rascvali grmovi ruža i kotači bešumno jure kroz netom pokošene travnjake i po savršeno popločenim površinama.

 

 

Putovanje prema krajnjem odredištu Cervia-Milano Marittima isprekidano je nizom kontrolnih točaka s mjerenjem vremena i pregledom pečata. Na početku utrke svaki sudionik dobiva tablicu s vremenima koja se mora u određeno vrijeme ovjeriti, a to ovisi o startnom položaju automobila. Naizgled složen, taj sustav postaje sve prirodniji kako utrka odmiče. Trasa, postavljena u putnoj knjizi, uključuje i utrke na kronometar. One se moraju odraditi u zadanom vremenu pri određenoj prosječnoj brzini. Što je zabavnije, čista brzina ili spretnost? Nema odgovara na to pitanje i mišljenja su podijeljena jer svaki vozač želi pobijediti od trenutka kada natjecanje započne.

 

 

Mrak se polako spuštao kada je prvi automobil došao u Milano Marittima. Osjećala se tvrdoća ceste, ali sav umor otklanja pljuskanje valova u jednom od najprivlačnijih ljetovališta na obali Jadrana uronjenom u borovu šumu Cervia. Ljetna sezona još nije započela, ali je Milano Marittima zgodan i elegantan te „jedinstveni putujući svjetski muzej” kako ga je jednom opisao Enzo Ferrari, nezaobilazno je glavna večernja nagrada.

 

31
Trebate pomoć? Dopustite da vam pomognemo.